UPDATE: Geen phishing-aanval bij A.S.Z.

Op donderdag 9 juli 2020 had het A.S.Z. een sterk vermoeden van een phishing-aanval. Na een grondig onderzoek zijn alle problemen van de baan en zijn er geen privégegevens buitgemaakt. Toch willen wij extra aandacht vestigen dat het ziekenhuis nooit een bericht zal sturen via WhatsApp of sms over bijvoorbeeld betalingsachterstanden.

 

Wat te doen bij phishing? 
Er worden de laatste jaren veelvuldig valse sms’jes, e-mails en WhatsApps verstuurd. Als u klikt op de link in het betreffende bericht, wordt u doorgestuurd naar een onbeveiligde omgeving en hebben fraudeurs de mogelijkheid om uw betaalgegevens te hacken. Wilt u meer weten over wat te doen bij phishing? Surf naar safeonweb.be

 

Het ziekenhuis zal u nooit per sms vragen om een betaling te doen!

Bij een consultatie in het A.S.Z. dient u ter plaatse te betalen. Bij een ziekenhuisopname ontvangt ongeveer na een maand thuis per post een factuur van het A.S.Z., u leest hier alle informatie over onze facturen. 

 

Twijfelt u of het A.S.Z. echt de afzender is van een e-mail, post of een telefoontje? 

Controleer voordat u betaalt of de afzender echt de het A.S.Z. is. U kan met al uw vragen over de ziekenhuiskosten en - factuur terecht bij de dienst facturatie. Telefonisch (maandag t.e.m. vrijdag van 9u tot 11u30 & 13u30 - 16u) op het nummer T 053 76 68 59 - T 053 76 68 60 of via volgend online contactformulier. 

 

Heeft u nog een vraag of bezorgdheid?
Laat het ons weten! U kan steeds met al uw vragen en/of bezorgdheden bij ons terecht.
Mail naar .... 

 

person-holding-white-smartphone-3803423

 

Naar overzicht
Delen:
FacebookTwitterLinkedInEmail