Hartcentrum A.S.Z. jaarverslag editie 2019

Naar jaarlijkse gewoonte krijgt u een overzicht van het reilen en zeilen in het hartcentrum van het A.S.Z. en haar partners: het AZ Sint- Blasius en het AZ Oudenaarde, in associatie met het UZ Brussel. De gestage groei laat ons toe om de kwaliteit van de zorg voor onze patiënten verder te optimaliseren, zowel in het A.S.Z. als in de andere ziekenhuizen. Om het NIAZ-kwaliteitslabel te behouden, worden onze procedures, kwaliteitsmetingen en processen verder geactualiseerd en bijgeschaafd waar nodig.

Het belangrijkste nieuws is de verhuis naar de nieuwbouw op campus Aalst, het S-gebouw. Op het tweede verdieping is de consultatie Cardiologie gehuisvest. Ook het secretariaat, staflokaal, hartfalen en de device ruimtes zijn hier gevestigd, samen met onze R&D-dienst. Op het gelijkvloers is een volledig nieuw cathlab voorhanden. Drie moderne cathlabs (Philips: 2 nieuwe en 1 biplane) zijn er werkzaam. Er is ook een echolab, een cardiolounge met 10 posities en consultfaciliteit. Kortom een nieuwe infrastructuur met de modernste technologie, waarmee we opnieuw voor lange tijd verder kunnen groeien, ten dienste van onze cardiologische patiënten.

U vindt hier het digitale jaarverslag.

U kan ook een printexemplaar aanvragen via communicatie@asz.be